Samen Oplopen is opgenomen in de databank effectieve interventies van Movisie

Het jaarverslag van 2022 is af! In dit jaarverslag kunt u lezen dat stichting Samen Oplopen in 2022 bijna 1.000 gezinnen heeft kunnen ondersteunen. Gezinnen in Nederland die veel stress en zorgen hebben.

We hebben bewezen dat de hartelijke betrokkenheid van vrijwilligers, samen met de professionele coördinator, op alle gebieden in het leven van gezinnen een positieve invloed heeft. Deze positieve invloed wordt bereikt door een tijd trouw mee te lopen in het gezin. Zoals Desmond Tutu zegt:

Hoop gelooft ondanks de bewijzen en gaat dan aan het werk om de bewijzen te zien veranderen.

Het jaarverslag is meer dan cijfers en een verslag. Het is een samenvatting van wat we doen als stichting Samen Oplopen. Daardoor gaat u begrijpen hoe onze werkwijze werkt, waarin we ons onderscheiden, welke impact we maken, welke kostenbesparingen er kunnen zijn als je Samen Oplopen in je gemeente uitvoert, wat voor type vrijwilligers we hebben, wat de grootste behoefte van gezinnen is, wat we betekenen voor zwangere moeders en de eerste 1000 dagen van een kind, hoe we samenwerken met Steunouder, Buurtgezinnen en Home-Start, enzovoort.

Naast de positieve impact die we bij de gezinnen hebben op de negen levensgebieden, levert stichting Samen Oplopen ook een belangrijke bijdrage aan de maatschappij op financieel gebied. Volgens de Sustainable Development Goals bepaald MAEX de social handprint van initiatieven, zoals Samen Oplopen. Uit de cijfers over 2022 blijkt dat de indicatie van onze impactwaarde gelijk staat aan een bedrag van maar liefst € 10.970.000.

Dit alles en nog veel meer is te lezen in ons jaarverslag.

Mocht u het jaarverslag in gedrukte versie willen ontvangen, stuur dan een mailtje naar communicatie@samen-oplopen.nl met vermelding van uw naam en adres.

Categorie: Nieuws

← Terug naar nieuws