Samen Oplopen is opgenomen in de databank effectieve interventies van Movisie

In het jaarverslag van Samen Oplopen over 2019 beschrijven we welke activiteiten we in 2019 hebben uitgevoerd, hoe we gezinnen ondersteunen en welke resultaten dit heeft. Je leest:

• hoe Samen Oplopen werkt
  • welke impact we hebben op negen verschillende ‘levensgebieden’
  • dat we 196 koppelingen hebben begeleid
  • Dat van alle gezinnen 31% bestaat uit alleenstaande ouder gezinnen
  • Dat 94% van de gezinnen in een minimumsituatie leeft
  • Dat 83% van de ouders onvoldoende steun uit een eigen sociaal netwerk heeft
  • Dat de meeste doorverwijzingen gedaan werden door een CJG of Sociaal Wijk-/buurtteam kwamen, maar ook van vluchtelingenwerk en verloskundigen en GGD
  • Dat 32% van de gezinnen hulp had van alléén Samen Oplopen, Samen Oplopen bij 31% van de gezinnen de hulp overnam van de formele zorg (afschalen) en bij 28% van de gezinnen Samen Oplopen én formele hulp samen opliepen in het gezin. In 8% zocht Samen Oplopen er formele hulp bij (opschalen), maar bleven we wel betrokken. Bij slechts 2% droegen we het gezin over aan de formele hulp en trok Samen Oplopen zich terug
  • Dat bij 35% van de gezinnen de problematiek laag-complex was, bij 42% midden-complex en bij 23% hoog-complex. Wat dat betekent lees je in hoofdstuk3
  • Over het collectief dat we zijn gestart met andere informele gezinsprojecten
  • En over de organisatie: bestuur, Comité van advies, organogram, governance en interne controles.

Download het Jaarverslag 2019

Categorie: Organisatie