jaarverslag 2019

In het jaarverslag van Samen Oplopen over 2019 beschrijven we welke activiteiten we in 2019 hebben uitgevoerd, hoe we gezinnen ondersteunen en welke resultaten dit heeft. Je leest:

• hoe Samen Oplopen werkt
  • welke impact we hebben op negen verschillende ‘levensgebieden’
  • dat we 196 koppelingen hebben begeleid
  • Dat van alle gezinnen 31% bestaat uit alleenstaande ouder gezinnen
  • Dat 94% van de gezinnen in een minimumsituatie leeft
  • Dat 83% van de ouders onvoldoende steun uit een eigen sociaal netwerk heeft
  • Dat de meeste doorverwijzingen gedaan werden door een CJG of Sociaal Wijk-/buurtteam kwamen, maar ook van vluchtelingenwerk en verloskundigen en GGD
  • Dat 32% van de gezinnen hulp had van alléén Samen Oplopen, Samen Oplopen bij 31% van de gezinnen de hulp overnam van de formele zorg (afschalen) en bij 28% van de gezinnen Samen Oplopen én formele hulp samen opliepen in het gezin. In 8% zocht Samen Oplopen er formele hulp bij (opschalen), maar bleven we wel betrokken. Bij slechts 2% droegen we het gezin over aan de formele hulp en trok Samen Oplopen zich terug
  • Dat bij 35% van de gezinnen de problematiek laag-complex was, bij 42% midden-complex en bij 23% hoog-complex. Wat dat betekent lees je in hoofdstuk3
  • Over het collectief dat we zijn gestart met andere informele gezinsprojecten
  • En over de organisatie: bestuur, Comité van advies, organogram, governance en interne controles.

Download het Jaarverslag 2019